9 “nevinných” každodenných návykov, ktoré nám uberajú roky života!

Priemerná dĺžka života, koľko rokov sa v priemere dožívame, je praktickým a spoľahlivým ukazovateľom zdravotného stavu obyvateľstva. Vo všeobecnosti platí, že čím viac rokov človek žije, tým je jeho zdravie lepšie. To, ako sa stravujete, koľko času sledujete televíziu a aké máte hygienické návyky, sa môže na prvý pohľad zdať “nevinné”, ale môže vám to vziať roky života.

Tu je deväť každodenných návykov, ktoré vám uberajú roky života.
  • Večerné občerstvenie

Slané a sladké občerstvenie neskoro večer zvyšuje riziko srdcových ochorení a cukrovky, pretože zvyšuje hladinu triglyceridov v krvi. Triglyceridy sú nebezpečné lipidy v krvi, ktoré sa hromadia v tukovom tkanive (najmä v oblasti brucha). Pre vaše zdravie je najlepšie jesť večer čo najmenej a medzi večerným jedlom a nasledujúcim jedlom, t. j. raňajkami, si nechať približne 11 až 12 hodín.

  • Príliš veľa hodín televízie

Ak každý večer trávite príliš veľa času sledovaním televízie, strácate drahocenné hodiny spánku. Štúdia na mladých dospelých ukázala, že tí, ktorí zostávali dlho hore pred obrazovkou, vykazovali väčšiu únavu, nespavosť, horšiu kvalitu spánku a napätie pred spánkom.

Podľa odborníkov môže aj jedna noc zlého spánku spôsobiť nadmernú ospalosť počas dňa, čo zvyšuje pravdepodobnosť smrteľnej autonehody alebo pracovného úrazu, pretože telo funguje rovnako ako pod vplyvom alkoholu.

  • Soľ

Ak to so soľou preháňate, ohrozujete svoje zdravie. Odhaduje sa, že soľ je zodpovedná za 9,5 % úmrtí súvisiacich so stravou. Príliš veľa soli môže poškodiť srdce a obličky. Štúdia zistila, že 45,4 % všetkých úmrtí spôsobených srdcovými chorobami, mŕtvicou a cukrovkou 2. typu súvisí s konzumáciou príliš veľkého alebo príliš malého množstva 10 konkrétnych skupín potravín.

  • Nedostatočné umývanie rúk

Pri nedostatočnom umývaní rúk ste vystavení baktériám. Podľa amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb by správne umývanie rúk mydlom a vodou mohlo znížiť úmrtnosť na hnačku na polovicu.

  • Používanie zubnej nite

Ochorenie ďasien zvyšuje riziko úmrtia, ale pravidelné používanie zubnej nite môže zdravým ľuďom pridať až šesť rokov života. Používanie zubnej nite znižuje množstvo mikroorganizmov v ústnej dutine a následne aj úroveň zápalu.

  • Nepoužívate kondóm

Nebezpečný sex ohrozuje vaše zdravie, pretože ste vystavení riziku pohlavne prenosných chorôb, ako sú HIV/AIDS, hepatitída a iné choroby, ktoré skracujú dĺžku života.

  • Jedzte nechty

Onychofágia zvyšuje riziko streptokokových alebo stafylokokových infekcií, zápalov, gastroenteritíd, bradavíc a výrastkov atď. Existuje tiež riziko, že sa baktérie dostanú do krvného obehu a spôsobia sepsu, život ohrozujúcu infekciu krvi.

  • Tlačíte pupienky

Poškodenie kožnej bariéry, keď pupienok rozbijete, stlačíte alebo poškriabete, spôsobuje, že je vystavený pôsobeniu baktérií. Okrem toho, že zhoršuje problém akné, zvyšuje riziko infekcie spôsobenej stafylokokmi a inými patogénmi.

  • Nejedenie raňajok

Je to najdôležitejšie jedlo dňa. Nastavuje chuť do jedla na zvyšok dňa a keď ho vynecháte, určite budete neskôr jesť nešetrne a riskujete, že priberiete. Obezita zvyšuje riziko srdcových ochorení a predčasnej smrti.

Zaujímavé však? Ak sa Vám príspevok páči, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi.
Written By
More from redakcia
Tento domáci hrejivý krém je presne to, čo potrebujete pri bolestiach svalov: Nedám naňho dopustiť!
Tento prírodný prostriedok dokáže zázraky na boľavé svaly. Potrite si ramená a...
Read More
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *