Diabetes: Orech, ktorý znižuje hladinu cukru a je dobrý pre srdce!

Oriešky získali neprávom zlú povesť, pretože vo všeobecnosti obsahujú kalórie, a preto sú “démonizované” jednoduchými diétami, ktoré sa zameriavajú len na chudnutie. To je nesprávne.

Orechy sú cenným zdrojom bielkovín a dobrých tukov. Jeden druh je nielen povolený, ale aj povinný pre ľudí s cukrovkou a problémami s cukrom. Jedným z takýchto príkladov sú mandle a ich pozitívny vplyv na hladinu cukru v krvi. Sú vynikajúcim zdrojom mnohých vitamínov a minerálov vrátane vitamínu E.

Sú tiež dobrým zdrojom bielkovín, vlákniny, riboflavínu a vápnika. V skutočnosti “mandle patria k najlepším zdrojom bielkovín spomedzi všetkých orechov,” hovorí O’Shea Kochenbachová, dietologička z Bostonu v USA. Mandle sú výživné pre väčšinu ľudí, ale majú jedinečný prínos pre ľudí trpiacich cukrovkou. “Výskum ukázal, že mandle môžu znížiť nárast hladiny glukózy (cukru) v krvi a inzulínu po jedle,” hovorí Kochenbachová.

Štúdia uverejnená v časopise Metabolism ukázala, že konzumácia približne 45 gramov mandlí znižuje hladinu inzulínu a glukózy.

Znižujú pravdepodobnosť vzniku cukrovky 2. typu

Mandle sú bohaté na horčík a experimentálne štúdie ukázali, že príjem horčíka môže znížiť riziko vzniku cukrovky 2. typu. Mandle môžu minimalizovať riziko srdcových ochorení. Pre ľudí s cukrovkou je to dôležité, pretože podľa Svetovej federácie srdca sú ľudia s cukrovkou vystavení vyššiemu riziku srdcových ochorení.

“Mandle sú bohaté na mononenasýtené tuky, čo je rovnaký typ tuku ako v olivovom oleji, ktorý je známy svojimi účinkami na zdravie srdca. Jedna porcia mandlí obsahuje približne 13 gramov nenasýtených tukov a len 1 gram nasýtených tukov,” hovorí Kochenbachová. Orechy sú vysokokalorickým občerstvením, ale ak sa konzumujú s mierou (približne 23-45 gramov), neprispievajú k priberaniu na váhe.

Denne sa odporúča skonzumovať približne 23 mandlí, ktoré obsahujú 161 kalórií, 6 gramov bielkovín a 3 gramy vlákniny.

Ak je pre Vás tento článok prínosom, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi.

Written By
More from redakcia
TOTO ovocie nikdy nejedzte na prázdny žalúdok!
Máte radi liči? A jete ho nalačno? Pozor na to, pretože tak...
Read More
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *