Na svoj vek by ste mali mať dostatok spánku, inak vás tieto choroby zabijú!

Aby sme si udržali zdravie a podporili správny vývoj, naše telo potrebuje odpočinok, preto je dobré vedieť, koľko času stačí vášmu telu na odpočinok a spánok.

Tu nájdete informácie o tom, koľko hodín spánku potrebuje vaše telo na udržanie fyzického a duševného zdravia a dostatok energie počas celého dňa. Nedostatok spánku je problémom pre každého človeka.

Fyzická únava nie je jediným problémom, ktorý môže byť spôsobený nedostatkom spánku. Vedie k zvýšenej chuti do jedla, ťažkostiam s myslením, neschopnosti rozhodovať sa a vážnej strate koncentrácie.

Zdravie srdca môže byť ohrozené, ak spíte menej ako 5 hodín. Riziko cukrovky, obezity a priberania je vyššie, ak spíte menej ako 7 hodín. Najskôr sa zamyslite nad tým, koľko hodín spánku pravidelne spíte. Uvedomte si, koľko skutočne potrebujete!

Množstvo spánku, ktoré človek potrebuje, je podľa veku nasledovné:

  • Novorodenci (0-3 mesiace): 14-17 hodín.
  • Dojčatá (4-11 mesiacov): 12-15 hodín.
  • Batoľatá (1-2 roky): 11-14 hodín.
  • Deti v materských školách (3-5 rokov): 10-13 hodín.
  • Školáci (6-13 rokov): 9-11 hodín.
  • Tínedžeri (14-17 rokov): 8-10 hodín.
  • Mladí ľudia (18-25 rokov): 7-9 hodín.
  • Dospelí (26-64 rokov): 7-9 hodín.
  • Seniori (65+): 7-8 hodín.

Hlavnými príčinami porúch spánku môžu byť:

  • Stres: V dôsledku stresu sa v tele uvoľňuje kortizol, známy aj ako “stresový hormón”. Vysoká hladina kortizolu môže zabrániť pokojnému spánku.
  • Technológia: V tele sa uvoľňuje melatonín, ktorý podporuje dobrý spánok. Mozog však nedokáže uvoľniť potrebné množstvo melatonínu, ak sme obklopení nadmerným množstvom svetla z technologických zariadení.

Ak sa vám nedarí dostatočne spať, možno si budete chcieť vytvoriť návyky, ktoré vám umožnia odpočinok. Čítanie, lúštenie krížoviek a vapovanie levanduľovej vône pred spaním sú prirodzenými pomocníkmi pri zaspávaní.

Zdieľajte tento článok aj so svojimi priateľmi na Facebooku.

Written By
More from redakcia
Rady, ako na pigmentové škvrny, ktoré vás nebudú takmer nič stáť!
Pigmentové škvrny môžu mať celý rad príčin, napr. hormonálne zmeny, hyperpigmentáciu či...
Read More
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *