Nedostatok vitamínov: 7 príznakov nedostatku, ktoré sa prejavujú na tvári a ako to riešiť!

Nedostatok vitamínov najviac postihuje tvár a možno si to všimnúť prostredníctvom určitých príznakov, ktoré by sa nemali ignorovať. Hlavnou príčinou nedostatku vitamínov je zvyčajne nedostatočná konzumácia zdravých potravín alebo nevyvážená strava.

Niektorí ľudia sú náchylnejší na nedostatok vitamínov. Uvedomte si sedem viditeľných príznakov nedostatku vitamínov v tvári, aby ste pri ich výskyte mohli okamžite konať.

Vrásky sa tvoria v krátkom čase

S pribúdajúcim vekom je normálne, že sa vám na tvári objavujú vrásky. Ak sa vám však v krátkom čase vytvoria vrásky, pravdepodobne nemáte dostatok vitamínu E, ktorý znižuje oxidačný stres a chráni bunky.

Nedostatok vitamínu E spomaľuje tvorbu kolagénu, čo vedie k zníženiu pružnosti pokožky a vzniku vrások. Vitamín E je nevyhnutný pre zdravie očí, plodnosť a imunitný systém. Nájdete ho v mandliach, celých potravinách, rastlinných olejoch a orechoch.

Opuchnuté oči

Ak sú vaše oči trvalo opuchnuté, musíte zvýšiť príjem jódu. Jód je dôležitý pre správnu funkciu štítnej žľazy a jeho nedostatok sa spája s hypotyreózou, uzlíkmi a rakovinou štítnej žľazy.

Zvýšte príjem jódu konzumáciou mliečnych výrobkov, morských plodov a brusníc. Ak je vaša štítna žľaza nedostatočne aktívna, pravdepodobne pociťujete neustálu únavu, príznaky depresie a vypadávanie vlasov.

Vytváranie akné

Nedostatok zinku sa spája s akné, pomalým hojením rán a ekzémami. Zinok je nevyhnutný pre zdravie imunitného systému a obnovu buniek. Ak trpíte silným akné alebo pupienkami na tvári, použite zinkovú pleťovú vodu. Potraviny bohaté na zinok sú tekvicové semená a hovädzia pečeň.

Máte popraskané pery

Ak vám vypadávajú vlasy, zabúdate a máte bledé a popraskané pery, určite máte nedostatok železa. Železo je veľmi dôležité, pretože pomáha pri prenose kyslíka v tele a pri tvorbe červených krviniek a hemoglobínu. Na zvýšenie príjmu železa je dôležité jesť ovos, pečeň, huby a šošovicu, pretože obsahujú veľa železa.

Máte suché vlasy

Ak svoje vlasy často nehýčkate farbami a stylingovými prípravkami, a napriek tomu sú suché a poškodené, môžete mať nedostatok biotínu. Tento nedostatok spôsobuje aj lámanie nechtov. Zvýšte spotrebu potravín, ako sú vajcia, paradajky, sójové výrobky, fazuľa a ovos.

Máte bledú pokožku

Pravdepodobne máte nedostatok vitamínu B12, ktorý je v ťažkej forme spojený s demenciou, poškodením nervového systému a dokonca ochrnutím. Bledá pokožka, vyčerpanosť, časté infekcie a zlá nálada potvrdzujú tento nedostatok.

B12 je dôležitý pre tvorbu krvi, delenie buniek a správnu funkciu štítnej žľazy. Nachádza sa najmä v potravinách živočíšneho pôvodu, preto by ho vegetariáni mali dopĺňať. Nájdete ho v hovädzom mäse, ustriciach, syroch, pečeni a mastných rybách.

Máte citlivé ďasná

Ak vám často krvácajú ďasná, pravdepodobne máte nedostatok vitamínu C. Medzi ďalšie príznaky patria ťažkosti s infekciami a ranami. Vitamín C je nevyhnutný pre zdravie imunitného systému, tvorbu kolagénu a udržiavanie pevnosti tkanív. Nájdete ho v citrusových plodoch, špenáte, kapuste, paprike a brokolici.

Ak sa Vám tento článok páčil, zdieľajte ho potom aj so svojimi priateľmi a rodinou na Facebooku.

Written By
More from redakcia
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *