Nespite pri zapnutom televízore: Dôvod Vás nepríjemne prekvapí!

Ak máte tendenciu tráviť polovicu noci v obývačke, zaspávať pri televízore a do postele sa presúvať až v neskorých hodinách, mali by ste si prečítať nasledujúce odseky, v ktorých vám povieme, prečo by ste mali spať v úplnej tme.

Prečo je zdravé spať v úplnej tme?

Spánok je pre naše telo rovnako dôležitý ako napríklad zdravá strava, pohyb a dostatok tekutín. Ale nie je spánok ako spánok, a dokonca aj spánok má svoje pravidlá na zdravotné účely.

Nová štúdia totiž ukázala, že svetlo počas spánku môže zvyšovať riziko vzniku cukrovky. Výskum sa uskutočnil na 20 zdravých dobrovoľníkoch, ktorí strávili dve noci a tri dni v laboratóriu.

Prvú noc spala prvá polovica skupiny v úplnej tme, zatiaľ čo druhá polovica spala v miestnosti s jasným stropným svetlom. Vedci sledovali nielen životné funkcie, aktivitu mozgových vĺn a pohyby nôh a očí, ale odobrali aj vzorky krvi na meranie melatonínu, dôležitého hormónu, ktorý pomáha riadiť naše vnútorné hodiny.

Ráno sa vykonalo niekoľko glukózových tolerančných testov.

Spánok pri jasnom svetle zvyšuje inzulínovú rezistenciu – rizikový faktor cukrovky. A to bola len jedna noc! Výskum, ktorý sa uskutočnil už v minulosti, spájal nedostatočný spánok s vyšším rizikom depresie, rakoviny prsníka a prostaty a teraz sa k nim pridávajú aj metabolické ochorenia, ako je cukrovka.

Zlepšenie spánku u ľudí s rizikom srdcových ochorení, mŕtvice a cukrovky predstavuje nový prístup k prevencii a liečbe cukrovky 2. typu a obezity, ako aj k zlepšeniu kvality života. Snažte sa preto nezaspávať na gauči a stráviť časť alebo väčšinu noci pri zapnutom svetle alebo televízore.

Neváhajte zdieľať článok medzi svojimi priateľmi a rodinou.
Written By
More from redakcia
Recept mojej babky na RUSKÉ PIROHY: Sú jednoducho najlepšie a chutia všetkým!
INGREDIENCIE: 500 g pšeničnej múky 250 ml horúcej vody 50 g masla...
Read More
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *