8 tipov ako bojovať s migrénou: Bez liekov!

Migrény sú intenzívne pulzujúce bolesti hlavy, často sprevádzané nevoľnosťou, vracaním a extrémnou citlivosťou na svetlo a zvuk. Podľa Mayo Clinic je príčina migrény stále do značnej miery neznáma, hoci pacienti trpiaci migrénou často dokážu identifikovať svoje osobné spúšťače. Spúšťačom môže byť čokoľvek od hormonálnych zmien po stres a od slnečného žiarenia po zmenu barometrického tlaku počas búrky.

Použite tieto domáce prostriedky na prevenciu migrény a utíšenie bolesti počas záchvatu.

1.Upokojujúce účinky mentolu

Účinky mentolu nájdeme aj v mätových esenciálnych olejoch. Domáca zmes mätového esenciálneho oleja a vody alebo kokosového oleja, keď sa aplikuje priamo na čelo a spánky, uľaví od bolesti v priebehu 30 minút až jednej hodiny.

2. Obklad z ľadu a banánovej šupky

Môže to znieť trochu šialene, kým si neuvedomíte, že ľad zabalený v banánovej šupke nie je nič iné ako studený obklad bohatý na draslík. Odporúča sa aplikovať studený obklad na hlavu a krk, aby sa zmiernila bolesť pri migréne.

3. Olivový olej

je účinný pri znižovaní frekvencie, trvania a závažnosti opakujúcich sa migrén u dospievajúcich. Dôvod úspechu olivového oleja spočíva v tom, že obsahuje dlhé reťazce omega-3 polynenasýtených mastných kyselín, stavebné kamene pre hormóny, ktoré regulujú zrážanlivosť krvi, kontrakciu a relaxáciu stien tepien a zápaly.

4. Levanduľový olej

Len dve kvapky levandule v hrnci s vriacou vodou môžu stačiť na upokojenie pulzujúcej migrény. Vdychujte levanduľové výpary a pocítite, ako vás obmýva úľava. Inhalácia levanduľového esenciálneho oleja po dobu 15 minút je účinnou a bezpečnou liečbou migrénových bolestí hlavy. Funguje, pretože levanduľa má vlastnosti, ktoré znižujú úzkosť, stabilizujú náladu, upokojujú svalové kŕče a znižujú hypertenziu.

5. Jedzte viac ľanového semena

Ľanové semienko je superpotravina, ktorá sa používa už od čias starých Egypťanov na liečbu zápchy, návalov horúčavy a bolesti pŕs, ako aj vysokého cholesterolu a migrény. Ľanové semienko má vysoký obsah vlákniny a omega-3 esenciálnych mastných kyselín, ktoré zlepšujú funkciu mozgu a znižujú riziko srdcových chorôb. Každý odporúča primiešať ľanové semienka do smoothie, ovsených vločiek alebo dokonca len s vodou, aby ste získali výhody. Možno vás prekvapí, že zavedením ľanového semena do vašej stravy môžete znížiť frekvenciu migrén.

6. Med

Konzumácia dvoch lyžičiek surového medu počas jedla môže zabrániť záchvatom migrény. Je tiež účinný pri potláčaní symptómov. Odporúča sa vrchovatá polievková lyžica medu pri prvých príznakoch migrény. Med sa nemusí tráviť a vstrebáva sa priamo do krvného obehu, čo z neho robí rýchlu a účinnú liečbu. Med tiež upokojuje žalúdok, vďaka čomu je dokonalou liečbou pre ľudí, ktorí trpia nevoľnosťou počas záchvatu migrény.

7. Arašidové maslo a zázvor

Táto liečba môže znieť strašne zvláštne, ale holistickí terapeuti prisahajú na túto kombináciu ako na účinné riešenie migrén. Aplikáciou pasty vyrobenej z arašidového masla a strúhaného zázvoru priamo na spánky. Telo absorbuje horčík a arginín. Ľudia, ktorí trpia migrénami, majú často nízku hladinu horčíka.

8. Natiahnite krk

Svalové napätie môže spustiť alebo zhoršiť migrénu. Naťahujte sa 20 minút dvakrát denne, aby ste predišli bolestiam hlavy skôr, ako sa objavia a aby ste uľavili od bolesti, keď sa už objaví. Môžete tiež urobiť krčenie plecami a izometriu krku stlačením dlane na čelo a na každú stranu hlavy.

Ľudia, ktorí trpia migrénami, vedia, aké vyčerpávajúce môžu byť tieto bolesti hlavy. V skutočnosti sa podľa Nadácie pre výskum migrény ročne stratí 113 miliónov pracovných dní kvôli migréne a iným bolestiam hlavy. Tieto domáce spôsoby vám môžu ponúknuť úľavu, ktorú tak zúfalo potrebujete.

Ak je pre Vás tento článok užitočný, zdieľajte ho aj ďalej so svojimi priateľmi :). Ďakujeme.

Written By
More from redakcia
JOGURTOVO-BANÁNOVÝ REZ: Lahodný a osviežujúci dezert!
Jogurtovo-banánový rez bude určite obľúbený, najmä v teplom počasí. Lahodný a osviežujúci...
Read More
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *