Čo nám naznačujú škvrny na nechtoch? Pozrite sa na to…

Tvar, farba a štruktúra nechtu prezrádzajú mnohé o zdraví svojho majiteľa. Niekedy sú tiež ukazovateľom genetických chorôb, ktoré sa u vás už objavili alebo vám ešte len hrozí. Nechty však nenesú informácie len o fyzickej kondícii, ale tiež vypovedajú o osobnosti človeka.

Je to kvôli tomu, že zdravie a temperament spolu súvisia, takže niektoré typy nechtov zodpovedajú emočným charakteristikám.

Drobné nedostatky

Častým príznakom je výskyt drobných bielych pruhov alebo bodiek na nechtoch. Okrem estetickej vady je za tým často aj choroba, ktorá pramení z nedostatku určitých látok v tele.

Problémy obvykle spôsobuje nedostatočný príjem niektorého z nasledujúcich vitamínov, minerálov a stopových prvkov.

Keď máte navyše studené ruky

Existuje mnoho dôvodov, prečo sú naše končatiny neustále studené. Na vine môže byť zlý krvný obeh, oslabený imunitný systém a zle fungujúca štítna žľaza. Jedzte viac rýb, rias, kreviet, krabov, zemiakov.

Suchá a lúpavá koža

Na koži sa môžu vyskytovať ekzémy, a to napríklad vplyvom dehydratácie, nedostatkom vitamínov, ale aj zmenou počasia. Ak chcete problém vyriešiť, skúste konzumovať čo najviac červeného mäsa, oleja z tresčej pečene, smotany, masla a mlieka.

Lámavé nechty

Ak sú vaše nechty mäkké a krehké, je možné, že bojujú s nedostatkom horčíka. Tento stav môže okrem zlomených nechtov spôsobovať vysoký krvný tlak, úzkosť, bolesti svalov a slabosť. Jedzte preto čo najviac tmavej listovej zeleniny, rýb, celých zŕn a sušeného ovocia.

Biele škvrny na nechtoch

Pokiaľ sa na vašich nechtoch pravidelne objavujú biele prúžky a škvrnky, určite to naznačuje nedostatok zinku. Jedzte morské plody, špenát, kešu oriešky, fazuľa, huby.

Príliš mastná pleť

Okrem problémov s nechtami sa vyskytujú aj často problémy so stavom pokožky. Nedostatok vitamínu B2 o sebe napríklad dáva vedieť mastnú pleť. Jedzte často sóju, špenát, jogurt, repu, morku.

Popraskaný jazyk

Bohužiaľ tento stav nie je len neestetický, ale aj bolestivý. Môže byť spôsobený nedostatkom vitamínu B, preto stojí za to jesť čo najviac rýb, zeleného hrášku, avokáda, lieskových orechov a slnečnicových semien.

Ak bol pre Vás tento článok užitočný, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi na Facebooku.

Written By
More from redakcia
Ak raz vyskúšate tento domáci jogurt, už nikdy si ho nekúpite v obchode! Je oveľa zdravší, krémovejší a chutnejší!
Jogurt má mnoho pozitívnych účinkov, preto sa odporúča jesť ho pravidelne. Okrem...
Read More
Leave a comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *